dilluns, 21 de setembre del 2020

TREBALLAM EL NÚMERO 1 A CASA

MOLTES GRÀCIES FAMÍLIES PER APORTAR EL VOSTRE GRANET D'ARENA I COL·LABORAR AMB LES TASQUES DE L'ESCOLA. 

AQUÍ TENIU EL RECULL DE TOTES LES ACTIVITATS DELS COMPANYS I LES IMATGES DE COM HO HEM COMPLEMENTAT AVUI A L'ESCOLA. 


          


          



           


           


           


  





    


     


    

     



   

      

            

                               

    

SOVINT ANIREM PENJANT PROPOSTES D'ACTIVITATS PER ANAR REFORÇANT A CASA. 

FINS AVIAT!

divendres, 18 de setembre del 2020

APRENEM JUGANT

 HOLA FAMÍLIES! 


AQUESTA SETMANA HEM FET LES PROVES INICIALS I UNA VEGADA ANALITZATS ELS RESULTATS, HE COMPROVAT QUE CAL COMENÇAR DE ZERO PER PODER ANAR AVANÇANT. 


AVUI HEM RECORDAT EL NÚMERO 1. LA MESTRA L'HA CREAT AL TERRA AMB CINTA ADHESIVA I TOTS ELS QUI HEM VOLGUT, HEM RECORREGUT LA SEVA CARRETERA. L'OBJECTIU DE L'ACTIVITAT ERA RECORDAR EL SENTIT DEL TRAÇ DEL NÚMERO. 


A CASA, VOS PROPÒS CREAR EL NÚMERO 1 COM VOS FACI MÉS GANES. ES TRACTA QUE ELS INFANTS TREBALLIN LA DIRECCIONALITAT DEL NOMBRE DE MANERA DIVERTIDA. QUAN EL PRACTIQUI EM PODEU ENVIAR UNA IMATGE O UN VÍDEO BREU (MÀXIM 1'5 MIN) I DILLUNS CADA NIN EXPLICARÀ (AMB L'AJUDA DEL VÍDEO O LES FOTOGRAFIES QUE M'HAUREU COMPARTIT) COM VA REPASSAR EL NÚMERO.


VOS PROPÒS TAMBÉ (SOBRETOT PELS QUI NO HO HAGUEU FET DURANT L'ESTIU) QUE SOVINT ANEU REPASSANT EL NOM. 


QUE PASSEU UN BON CAP DE SETMANA!


VOS DEIX LES IMATGES D'AVUI.




           



dijous, 17 de setembre del 2020

TREBALLAM LES EMOCIONS

Una emoció és un procés que s’activa quan l’organisme detecta algun perill, amenaça i desequilibri amb la finalitat de posar en marxa recursos que es troben al seu abast per controlar la situació (Fernández – Abascal i Palermo, 1999).

La intel·ligència emocional és la capacitat de reconèixer les nostres pròpies emocions, les emocions dels altres i saber-les gestionar. Aquesta intel·ligència emocional és una habilitat que es va aprenent al llarg de la vida des que som petits.


Treballar les emocions a l'escola ens pot servir per:

  • Disminuir l’ansietat.
  • Controlar l’estrès.
  • Gestionar conflictes.
  • Millorar l’autoestima.
  • Assolir més èxit acadèmic.
  • Augmentar la tolerància a la frustració.
  • Equilibrar la part emocional.
  • Disminuir la conflictivitat.
  • Millorar les habilitats socials.
  • Millorar l’empatia. 
Quines són les dificultas emocionals que ens trobam amb els infants a l'escola? 

  • Els costa identificar les pròpies emocions.
  • No saben expressar els propis sentiments.
  • Els costa tenir empatia i posar-se en el lloc dels altres.
  • No estan acostumats a parlar de les seves emocions.
  • No saben regular les seves emocions.
Quan convé treballar les emocions? 

La intel·ligència emocional s’aprèn al llarg del desenvolupament dels infants. És un procés que es va construint a poc a poc, en el qual hi influeix el seu entorn més proper, tant el de casa, com el de l’escola.

Per això, cal treballar les emocions des de ben petits.

A principi de setmana recordàrem el conte El monstre de colors, a més, associàrem cada color del monstre amb l'emoció que representa i finalment muntàrem el racó de l'emocionòmetre.



Prendre consciència de les pròpies emocions, serveix per adonar-nos del què sentim i del què senten els altres: tristesa, felicitat, por, amor, ràbia, pena…
Per ensenyar als infants a identificar les pròpies emocions, hem repartit les targes amb el nom a cada infant, tot seguit li he formulat la pregunta: Com et sents? 

Aleshores, després de reflexionar i anomenar el sentiment que millor representava el seu estat emocional, ha col·locat la tarja del seu nom a sota del monstre amb el color corresponent. 

Les emocions les etiquetam i les anomenam pel seu nom: ràbia, alegria, tristesa, tranquil·litat …

Comprendre les emocions és el segon repte d'avui. L'objectiu és que cada infant entengui que les emocions apareixen per un motiu o situació concreta. 

Per això, una vegada anomenada l'emoció, els he formulat la pregunta: Per què et sents així?
A molts infants els ha resultat difícil respondre a aquesta pregunta i és que gestionar les emocions i analitzar-les no és fàcil, per això ho anirem treballant sovint a l'escola. 
Cal que transmetem als infants que no hi ha emocions bones ni emocions dolentes, sinó que totes les emocions són vàlides, no passa res si estem enfadats o trists,  el més important és saber-les gestionar.











dijous, 10 de setembre del 2020

JA TENIM 4 ANYS!

AVUI, 10 DE SETEMBRE, ÉS UN DIA MOLT ASSENYALAT, DESPRÉS DE SIS MESOS...          

HEM TORNAT A L'ESCOLA!

ARA JA TENIM 4 ANYS I PER AIXÒ, TOT I LA INCERTESA PERQUÈ NO SABÍEM QUÈ ENS TROBARÍEM, HEM ARRIBAT AL'ESCOLA MOLT CONTENTS I IL·LUSIONATS. 
LA MESTRA, AMB LA COL·LABORACIÓ D'UNA INFERMERA ENS HAN EXPLICAT ALGUNS PROTOCOLS QUE HAUREDE SEGUIR CADA DIA I PER TANT ES CONVERTIRAN AMB UNS NOUS HÀBITS.

                                                                      

ENS ESPERA UN CURS ATÍPIC, DIFERENT PERQUÈ LES MESURES HIGIÈNIQUES I SANITÀRIES NO ENS PERMETEN ABRAÇAR-NOS NI DONAR-NOS BESADES, PERÒ HEM COMPROVAT QUE TOT I AIXÍ, ENS PODEM DIVERTIR I PASSAR-HO MOLT BÉ. FINS I TOT HEM PRACTICAT UNA NOVA SALUTACIÓ PER QUAN ARRIBEM A L'ESCOLA.

AVUI HEM CONTAT UN CONTE, HEM EXPRESSAT COM ENS HEM SENTIT EL PRIMER DIA D'ESCOLA, HEM JUGAT, HEM BALLAT... PERÒ EL QUE MÉS ENS HA AGRADAT HA ESTAT RETROBAR-NOS TOTS JUNTS A L'ESCOLA!

AH! ENGUANY JA NO SEREM LA CLASSE DELS TAURONS, SINÓ QUE ENS HEM CONVERTIT EN AUTÈNTICS

CIENTÍFICS!



ENS HEM TROBAT AMB UNA NOVETAT I ÉS QUE JA NO HI HAVIA CAP FOTOGRAFIA QUE ENS AJUDÉS A SABER DE QUI ERA CADA NOM. 


A POC A POC HEM ANAT TROBANT EL NOSTRE! 



ENS HEM CONVERTIT EN AVIADORS...




HA ESTAT UN RETROBAMENT MOLT ESPECIAL! 
COM ENS ENYORÀVEM!