diumenge, 12 de gener del 2020

INICI AMB LA LECTOESCTIPTURA

Alguns nins de tres anys quan arriben a l'escola, ja han viscut algunes experiències amb el codi escrit encara que no siguin conscients del seu significat ni la seva utilitat. 

A l'escola se n'adonen que hi ha un element compost per lletres, que té moltíssima importància per ells: el seu nom. El troben escrit per tot arreu i reconèixer-lo els permet resoldre situacions funcionals com: desar i reconèixer les seves pertenences, ocupar un espai concret, ordenar els seus treballs... És per això que ben aviat el nom comença a donar sentit al codi secret i es converteix en un dels signes identificadors més importants i propers. És la font de motivació per descobrir les lletres i l'escrit, i fou a partir d'aquí que començàrem el procés de la lectoescriptura. 

A partir del nom propi començàrem a introduir les lletres vocals. Ho acompanyàrem amb la cançó del grup musical Cucorba sobre les lletres vocals. 
A més, començàrem a fixar-nos amb la lletra per la qual comença cada un dels nostres noms (passàrem a anomenar-la la nostra lletra). Ens n'adonàrem que alguna lletra es repeteix en diferents noms. 

A través de tots aquests petits reptes hem començat l'aprenentatge de la lectoescriptura i a més d'identificar i reproduir el seu so també hem començat a crear la seva grafia a partir de diferents activitats. 


































































Seguim fent feina amb el nom propi. Tenim programades unes activitats ben xules. Aviat les vos mostrarem. 







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada