L'aprenentatge cooperatiu és una metodologia basada en activitats desenvolupades per grups heterogenis en les quals els infants intercanvien coneixements i opinions amb un objectiu comú. A més es potencia també el diàleg i les habilitats socials, que constitueixen l'element bàsic del procés d'aprenentatge. Els alumnes també aconsegueixen resoldre conflictes, fomentar l'ajuda i la col·laboració entre companys, assumir un grau de responsabilitat tant a nivell individual com grupal i reforçar la pertinença a un grup.
També afavoreix la inclusió i el treball amb la diversitat amb què ens trobem actualment a l'aula, s'ofereixen les mateixes oportunitats a tothom, però amb l'avantatge que els que necessiten més suport reben una ajuda més propera perquè prové d'un igual.
La primera tasca que duguérem a terme foru la creació dels "equips", és a dir, els agrupaments formats per tres o quatre alumnes.
En segon lloc, assignàrem un nom a cada equip (aprofitàrem que tengués relació amb el nom de l'aula):
Grandpa Shark, Grandma Shark, Mommy Shark, Daddy Shark, Baby Shark i Pinkfong.
Tot seguit, distribuírem els càrrecs a cada un dels membres de l'equip:
- El portaveu
- El qui demana silenci
- El repartidor
- El recollidor
En tercer lloc presentàrem unes normes que serien imprescindibles i necessàries per poder treballar de forma cooperativa.
En quart lloc introduírem la figura del bessó. Explicàrem què és un bessó i distribuírem les parelles de bessons per poder començar a fer feina junts.
A poc a poc hem anat introduint algunes tècniques com: caps a pensar, tots junts i bessons a pensar.
La propera setmana formarem equips nous i tornarem a distribuir nous càrrecs.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada