diumenge, 15 de març del 2020

MÉS SESSIONS DE PLÀSTICA


PINTAR AMB DOS FORATS

Què hi ha més suggerent i atractiu en un full per pintar que dos forats ben grossos que fan més nosa que servei? 
Aquesta és l'activitat que vaig plantejar als infants. Ara bé, cal dir, que aquests forats per a mi tenien un motiu, eren una invitació per a l'exploració i per a ser transpassats per qualsevol cosa que se'ls acudís als infants. 

Observau bé els comportaments que tengueren alguns infants quan els vaig proporcionar aquests grans fulls amb dos forats. 








Poc temps després a alguns infants se'ls va acudir fer-hi passar la sardina fotocopiada que teníem preparada en motiu de l'enterrament de la sardina. 
Quina bona idea!





De sobte es posaren tots a jugar amb les sardines fins que els vaig proposar immortalitzar-les després d'haver-les passejades a través dels forats. 
Una vegada enganxades a la cartolina, ens imaginàrem que estaven nedant dins la mar i per això, segurament tendrien companyia d'altres animalets. Per aquest motiu, decidírem decorar la resta del full amb el que s'imaginés cadascú que hi havia.








HI HAVIA UNA VEGADA TRES GOMETS BLAUS...

 Aquesta segona activitat tenia per objectiu continuar amb el progrés del control del moviment, la impulsivitat i també la precisió.
Vaig començar l'activitat donant tres gomets de color blau a cada nin i els vaig dir que els contaria una història. Aquesta va començar:

-(mestra) Hi havia una vegada tres gomets blaus... 
-(infants) I què més...?
-(mestra) Vosaltres decidireu com segueix aquesta història. Heu d'aferrar els goments i després dibuixareu la seva història...
La cara dels nins era un poema, em miraven sense acabar de saber el que els proposava, però ben aviat i molt engrescats en començar a pintar i dibuixar agafaren els pinzells... 
-Un moment! (els vaig dir) Abans de començar heu de recordar que és la història dels tres gomets blaus i, per tant, no els podeu pintar. Podeu dibuixar i pintar el que volgueu però... no pinteu els gomets, perquè si és així, ja no podrà ser la seva història perquè no apareixerien al dibuix. 
Així ho feren!

El més interessant d'aquesta activitats són les estratègies que apliquen els infants per complir la consigna: alguns encerclen els  gomets, d'altres fan traços petits per no tocar-los, alguns els aferren a un costat del full i comencen a pintar ben lluny... Ara bé, també n'hi ha que no ho poden evitar i sense ser gaire conscients acaben pintant els gomets. 

Aquí en teniu una mostra dels resultats.











Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada