dissabte, 14 de març del 2020

SESSIONS DE PLÀSTICA

Cada una o dues setmanes realitzam sessions de pintura amb els infants. 


Els nins comencen a estar molt acostumats al traç dels pinzells, a la textura de la pintura... En general els propòs  "tema lliure" i de cada vegada més alumnes s'esforcen inicialment en fer dibuixos figuratius. La majoria de vegades, però, aquests dibuixos evolucionen al llarg de la sessió i acaben totalment coberts de pintura. Sembla que els hagin fet malbé però en realitat el que passa és que els nens es deixen endur per la màgia de la pintura i acaben tapant el que els adults creiem que és l'obra final. 

Per això m'agrada anar introduint activitats que els condueixin a ser creatius, i fer-los avançar en la seva capacitat de representació gràfica i en l'autocontrol del gest gràfic. 


Les primeres fotografies que veureu són d'un Autoretrat on treballàrem l'esquema corporal (de manera més induïda) i aprofitàrem també perquè els infants aprenguessin a veure la utilitat de saber fer el seu nom i aplicar-lo a una producció pròpia per així poder-la identificar. 














Treballar la capacitat de representar el que un imagina i explicar-ho és l'objectiu que treballàrem a la segona activitat. 
Després de contar el conte de na Caputxeta reflexionàrem sobre la figura del Llop. Un personatge que genera desconfiança i certa por. Per aquest motiu els vaig plantejar una situació on hi havia el Llop i la casa de la padrina de na Caputxeta. L'infant havia de crear una espècie de barrera perquè el Llop no pogués accedir a la casa. 
Aquests en són els resultats que varen sortir. 










1 comentari: