Cada una o dues setmanes realitzam sessions de pintura amb els infants.
Els nins comencen a estar molt acostumats al traç dels pinzells, a la textura de la pintura... En general els propòs "tema lliure" i de cada vegada més alumnes s'esforcen inicialment en fer dibuixos figuratius. La majoria de vegades, però, aquests dibuixos evolucionen al llarg de la sessió i acaben totalment coberts de pintura. Sembla que els hagin fet malbé però en realitat el que passa és que els nens es deixen endur per la màgia de la pintura i acaben tapant el que els adults creiem que és l'obra final.
Per això m'agrada anar introduint activitats que els condueixin a ser creatius, i fer-los avançar en la seva capacitat de representació gràfica i en l'autocontrol del gest gràfic.
Les primeres fotografies que veureu són d'un Autoretrat on treballàrem l'esquema corporal (de manera més induïda) i aprofitàrem també perquè els infants aprenguessin a veure la utilitat de saber fer el seu nom i aplicar-lo a una producció pròpia per així poder-la identificar.
Treballar la capacitat de representar el que un imagina i explicar-ho és l'objectiu que treballàrem a la segona activitat.
Després de contar el conte de na Caputxeta reflexionàrem sobre la figura del Llop. Un personatge que genera desconfiança i certa por. Per aquest motiu els vaig plantejar una situació on hi havia el Llop i la casa de la padrina de na Caputxeta. L'infant havia de crear una espècie de barrera perquè el Llop no pogués accedir a la casa.
Aquests en són els resultats que varen sortir.
Molt interessant!
ResponElimina